Menu

FAQ

Často kladené otázky

Q: Čo potrebujem pre dohodnutie služby AutoCare?

A: Pre dohodnutie poistenia potrebujete iba údaje z malého technického preukazu vozidla, pre ktoré bude služba AutoCare určená, a niekoľko minút času – stačí vyplniť on-line objednávkový formulár, alebo zavolať na telefónne číslo 02 2051 858.

Q: Odchádzam už zajtra, stihnem si túto službu ešte dohodnúť prostredníctvom internetu?

A: Áno, určite stihnete. Pokiaľ si po vyplnení on-line objednávky vyberiete platbu kartou, bude poistná zmluva aktívna ihneď s platnosťou od zvoleného dátumu. Najbližší možný termín je +1 deň od dátumu dohodnutia. Ak platobnú kartu s povolenými on-line platbami nemáte alebo ak preferujete prevod z účtu, zašlite nám, prosím, e-mailom kópiu elektronického potvrdenia vykonania transakcie (táto služba je už bežne súčasťou internetového bankovníctva) na adresu pojisteni@europ-assistance.cz a my vám zmluvu zaktivujeme.

Q: Mám vám zaslať späť mnou podpísaný originál zmluvy na poistenie AutoCare?

A: Originál poistnej zmluvy nie je potrebné zasielať, za váš súhlas s dohodnutím poistenia asistenčných služieb AutoCare považujeme vašu úhradu poistného.

Q: Ako sa dozviem, či ste dostali moju platbu za službu AutoCare?

A: Ak uhradíte poistné prevodom na náš účet, bude vám po pripísaní platby zaslaná potvrdzujúca SMS správa. Pokiaľ z nejakého dôvodu SMS nedostanete, napíšte nám prosím na e-mail pojisteni@europ-assistance.cz a my vám obratom oznámime, či sme platbu dostali. Pri úhrade služby platobnou kartou prebieha platba ihneď.

Q: Omylom som zmazal e-mail s údajmi na vykonanie platby, čo mám robiť?

A: Nič sa nedeje, napíšte nám prosím e-mail s vašimi údajmi (stačí EČV auta) a my vám zmluvu zašleme znovu.

Q: Kedy dostanem asistenčnú kartu?

A: Asistenčnú kartu ste dostali v elektronickej podobe spolu s dokumentmi, ktoré sme vám zaslali pri dohodnutí programu AutoCare. Kartičku si môžete vytlačiť a vystrihnutú vložiť napríklad k dokladom od vozidla spolu s malým technickým preukazom.

Q: Urobil som chybu pri vyplňovaní mojich údajov. Ako ju môžem opraviť?

A: Stačí nám napísať krátku správu na adresu pojisteni@europ-assistance.cz. Údaje opravíme a zašleme vám späť potvrdenie, že je všetko už v poriadku.

Q: Je volanie na asistenčnú linku AutoCare bezplatné?

A: Volanie na asistenčnú linku je spoplatnené podľa tarify vášho mobilného operátora či iného poskytovateľa telefónnych služieb.

Q: Keď telefonujem na asistenčnú linku, dovolám sa do Čiech?

A: Áno, asistenčná centrála Europ Assistance sídli v Prahe. Vždy sa dovoláte česky, prípadne slovensky hovoriacemu koordinátorovi, ktorý vám pomôže udalosť vyriešiť. Hovorné platíte také ako by ste volali v rámci SR.

Q: Nevadí, že už mám nejaké asistenčné služby dohodnuté v rámci povinného ručenia a/alebo havarijného poistenia?

A: Poistenie AutoCare si samozrejme môžete dohodnúť i v tomto prípade. Vďaka vysokému limitu plnenia a takmer žiadnym výlukám vám AutoCare pomôže v akejkoľvek situácii vrátane takých, na ktoré sa asistencia vašej poisťovne vzťahovať nebude.

Q: Je nejaký limit na počet udalostí počas trvania zmluvy?

A: Počet poistných udalostí nie je limitovaný. Počítame s tým, že v zime vplyvom mrazu môžete zápasiť s vybitou batériou či so zamrznutou naftou, na letnej dovolenke vás možno zaskočí prepichnutá pneumatika a na jeseň napríklad vaše auto náhle odmietne pokračovať v jazde – všetky tieto udalosti sú asistenčnou službou AutoCare kryté, takže sa na svojich cestách môžete cítiť v bezpečí po celý rok, kedykoľvek a kdekoľvek.

Q: Vzťahuje sa AutoCare na mňa ako na vodiča? Čo keď riadim viac áut?

A: Poistenie AutoCare sa vzťahuje vždy len na konkrétne vozidlo, ktoré je uvedené v zmluve. Pokiaľ máte viac áut a chcete pri ceste s ktorýmkoľvek z nich využívať výhody programu AutoCare, je potrebné uzavrieť poistnú zmluvu pre každé z týchto vozidiel.

Q: Predal som vozidlo a chcem preto ročný program AutoCare zrušiť, čo mám urobiť?

A: Pre zrušenie programu stačí, keď nám na e-mail pojisteni@europ-assistance.cz zašlete naskenovanú zmluvu o predaji vášho vozidla vrátane dátumu jeho predaja a pripojíte číslo účtu, na ktorý si prajete zaslať zvyšné poistné.

Q: Predal som vozidlo a kúpil som si iné. Môžem naň previesť ročný program AutoCare, ktorý som mal dohodnutý pre pôvodné vozidlo?

A: Poistnú zmluvu previesť nie je možné. Zašlite nám, prosím, žiadosť o zrušenie programu (pozrite predchádzajúcu otázku) a nevyčerpanú časť poistného vám vrátime späť na účet. Ďalšiu zmluvu pre vaše nové vozidlo si potom môžete dohodnúť on-line či telefonicky, kedykoľvek vám to bude vyhovovať.

Q: Keď si dohodnem ročný program AutoCare a ďalší rok už nebudem chcieť službu využívať, musím zmluvu zrušiť, aby sa mi automaticky nepredĺžila?

A: Ročný program AutoCare v Europ Assistance uzatvárate vždy iba na zvolené obdobie, ktoré je uvedené v zmluve. K automatickej prolongácii nedochádza, nemusíte sa teda obávať, že by ste v nasledujúcom období museli platiť za službu, ktorú už nechcete využívať, len preto, že ste zabudli zmluvu zrušiť. Asi dva týždne pred skončením platnosti zmluvy vám zašleme návrh na uzatvorenie novej poistnej zmluvy na ďalší rok. Ak si už neprajete poistenie AutoCare využívať, nemusíte na tento list reagovať (žiadne sankcie ani penále neuplatňujeme). Budeme však radi, pokiaľ si nájdete chvíľku a dáte nám e-mailom vedieť, že zmluvu na ďalší rok uzatvárať nechcete.

Q: Nestihol som uhradiť poistné na ďalšie obdobie, ako mám postupovať?

A: Nevadí, stačí sumu uhradiť a my po prevzatí platby vašu službu znovu aktivujeme. Ak si prajete posunúť dátum začiatku platnosti zmluvy, napíšte nám na pojisteni@europ-assistance.cz a my vám zašleme opravený návrh.

Q: Ponúkate krytie až do výšky 3 000 € – z akej vzdialenosti mi vozidlo v rámci tohto limitu odtiahnete?

A: Limit plnenia 3 000 € pre jednu poistnú udalosť postačí na odtiahnutie vášho vozidla i z veľmi vzdialených destinácií, ktoré sú obľúbeným cieľom českých turistov, napríklad z južného Francúzska alebo z Nórska.

Q: Keď budem mať poruchu alebo iný technický problém s vozidlom v zahraničí a nezvládnem komunikáciu s technikom alebo servisom v cudzom jazyku, pomôže mi váš koordinátor s dohovorením?

A: Áno, tlmočenie je zadarmo súčasťou programu AutoCare.

Q: Čo keď sa nám pokazí auto cestou na dovolenku a nepodarí sa poruchu rýchlo opraviť? Musíme cestu zrušiť?

A: Pokiaľ sa poruchu nepodarí rýchlo odstrániť, môžete si vybrať z dvoch možností. Ak sa rozhodnete nechať vozidlo opraviť v najbližšom servise a pokračovať v ceste na dovolenku, potom máte nárok na poskytnutie náhradného automobilu počas opravy až na 5 dní. Ak zvolíte návrat domov i s celou posádkou, poskytneme vám náhradný automobil na dojazd do vášho bydliska a pokazené vozidlo tiež dopravíme do Slovenskej republiky.

Q: Čo znamená, že zaistíte moju cestu na vyzdvihnutie vozidla, až bude hotová oprava v zahraničnom servise?

A: Zariadime pre vás cestovný lístok na vlak alebo letenku vrátane dopravy na stanicu či letisko.

Q: Vzťahuje sa poistenie i na úhradu poškodenia alebo poruchy, ktorú si zaviním sám? Napríklad keď nechám svietiť svetlá a vybije sa batéria, zabuchnem si kľúče v aute alebo zamením palivo či ho včas nedoplním?

A: Áno, na všetky tieto incidenty sa poistenie AutoCare vzťahuje.

Q: Podľa čoho sa rozhodujete, či vozidlo odtiahnete späť do Slovenskej republiky, alebo ho necháte opraviť v miestnom zahraničnom servise? Môžem o tom spolurozhodovať?

A: Rozhodujeme podľa dĺžky opravy. Pokiaľ by oprava trvala dlhšie ako 24 hodín, môžete si vybrať, či vozidlo necháte opraviť v miestnom zahraničnom servise, alebo či využijete možnosť odtiahnutia do SR.

Q: Keď je vozidlo repatriované do domovského servisu, znamená to, že ho môžem dať do servisu, kam bežne s autom jazdím, alebo servis v Slovenskej republike vyberiete vy?

A: Servis v Slovenskej republike si môžete vybrať, pokazený automobil môžeme dopraviť i do vášho bydliska.

Q: Ak je nutné zaistiť náhradné ubytovanie, je z poistného uhradené ubytovanie celej posádky vozidla, alebo len vodiča?

A: Ubytovanie je zaistené pre celú posádku.

Q: Môžu program AutoCare využívať i autodopravcovia, alebo je určený len pre fyzické osoby?

A: Áno, program AutoCare môžu využívať i autodopravcovia.

V prípade otázok nám neváhajte zavolať či napísať na: